Tuesday, September 8, 2009

bl3rrrrrr........

ha..agak lama la aku x update aku nyer blog neh..huuu, aku agak bizi la ktakan..hek.. bz jdik pengnti kak aku..aku skang da jadik suri rumah x rasmi..uu, penat taw jdik suri rumah neh..caper kta suri umah xpayah kelulusan..bg haku..mesti der kelulusan gak..semenjak aku de kat taman kemajuan neh..aku agak bz la dgn kanak2 yg nakal neh..( amir ) dan c mulut potpet..( pia ) sampai nk tdo pn ajak berborak dgn dia..hee..tpi gelagat dorang menciut at aku..agak lama la aku x bersama dorang.. herm..dlm asyik menjga dorang aku nyempat jugak la lajar lgi satu resepi kuih..dr kak aku neh..hee,dpt la jugak ilmu masakan..cuma aku jarang on9 jek kat cni..sebb c budak nakal n budak potpet pn akan nyebok nk men tenet mcm acu dia jugak..pa pn aku hepi kat cni..wlapn xleh 0n9 sellu..tpi aku rasa idup aku da kembli mcm dlu..huawa2.. persaan la pulak minah neh..

sedar xsedar, da 19 rmdhan ari ni ek.. dan tarikh ni jugak la meningatkan aku kpada satu peristwa sedih..10 thn lpas.. aku kehilangan seorng kakak yg aku selalu aku ngusik..( adik nakal minah neh upanyer..hee ).. segala kngan masih terbayang, wlapn masa tu aku bwu jek 12thn.. buat pertama kalinya aku merasai kehilangan seseorang yg aku syg.. aku menyaksikan sendri segala urusan pengebumian arwah..wlaupn bwu 12thn,tpi aku rasa gerun pada kematian..( masa 2 la..) n aku nekad nk blajr cara2 menguruskan jenazah..dan aku berjaya..( tpi da xbape ingt..huduh tul pragai anak mohmad neh ) insyallah aku akan mempelajarinya kembali, n akan mengantikan makcik2 yg da xde khudrat nk menguruskan jenazah..herm..agak pelik, budak yg ambk it nk menguruskan jenazah..mcm leh wat tajuk novel la pulak..huawak22.. bg aku..kematian bukan untuk diratapi tetapi untuk meningati bahawa kematian itu adalah pasti..bg setiap yg bernyawa.. dan menguruskan jenazah tu kan salah satu tuk kita meningati bhawa kita jugak akan mati.. adeyh..da merepek la pulak minah neh.. sekalung al-fatihah buat arwah kakak kesayanganku..semoga arwah dibawah naungan illahi..arwah tiada dosa untuk pengampunan..hambanya yg sempurna..ibarat kain putih yg tiada corak wlau setitik.. nau'zubillahiizammi.. sesungguhnya ALLAH maha mencipta...

okes..da st0p2..soksek jek kejenyer..bnyk ag keje menanti dibawah cna.. de masa..aku coretkan lagi.. salam rmadhan al mubarak....

0 comments: